۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲

قالیباف به سرکوب دانشجویان در کوی دانشگاه اعتراف کرد

خبرگزاری هرانا - محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، به سرکوب دانشجویان در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ به وضوح اعتراف نموده است.
محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه مجوز "حمله و تیراندازی" به کوی دانشگاه بر اساس پیشنهاد شخص وی صادر شده است، می‌گوید: "در سال ۱۳۷۸ و در پی حوادث کوی دانشگاه، سوار بر موتور ۱۰۰۰ بودم و مردم را با چوب می‌زدم."
بر اساس گزارشی که وبسایت کلمه صبح امروز منتشر کرده است قالیباف در دیدار با جمعی از بسیجیانِ منتقدش برای اثبات قاطعیت برخورد خود با اصلاح طلبان می‌گوید که در سال ۸۲ و بعد از به آتش کشیده شدن کوی دانشگاه و حادثه‌ی طرشت، در جلسه‌ی شورای امنیت کشور حاضر می‌شود و با صحبت‌های تند خود اعضای جلسه را تهدید می‌کند که هرکس بخواهد بیاید توی کوی و این کارها را انجام بدهد، او به عنوان فرمانده ناجا، آنها را لِه خواهد کرد.
قالیباف در سخنان خود از مخالفت آقایان معین و ظریفیان با پیشنهاد او در آن جلسه خبر می‌دهد و تاکید می‌کند که با برخورد تند وی، موفق می‌شود مجوز حضور نظامی و تیراندازی برای ناجا را در کوی دانشگاه از شورای امنیت کشور بگیرد.

شهردار تهران می‌افزاید: "در مورد فتنه، من از اول اسم فتنه را به کار بردم. چون به هر حال بنده کار امنیتی و اطلاعاتی کردم و تشخیص می دهم و کارشناس این کار هستم. من در یک جلسه با سطح طبقه بندی بالا گفته‌ام که شاید بیش‌ترین حرکت را برای جلوگیری از حادثه از شنبه تا ۵ شنبه [بعد از انتخابات] من و سردار سلیمانی با هم انجام دادیم. همان موقع هم گفتم که جریانات فتنه، هم ما در عقل آن‌ها، هم در دین و هم در اینکه آدم هایی سیاسی باشند شک داریم. من در مرداد ماه این را گفتم که رفتار این‌ها نه عقلانی است، نه دینی و نه سیاسی. آقای میرحسین اعتراض داری؟ تو که نخست وزیر این کشور بودی، شما که دم از قانون می زنی. باید از طریق قانون اعتراض کنی. البته ما هم باید به آنها مجوز تجمع می دادیم و فرصت را از فرصت طلبان می گرفتیم. در حالی که این‌ها می خواهند اوضاع را بهم بزنند."

احتمال اعدام پنج فعال فرهنگى عرب اهوازى و وعده هاى وزير دادگسترى به خانواده ها

طبق گزارشی که سازمان حقوق بشر اهواز برای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی فرستاده ، خانواده هاى پنج فعال عرب محكوم به اعدام با مرتضى بختيارى وزير دادگسترى ايران در ديدار اخير خود از خلفيه ( رامشير ) به همراه هيئت دولت دو هفته قبل در تاريخ ٣ ارديبهشت دیدار کرده و ايشان وعده پيگيرى پرونده با مسؤولان قوه قضائيه را داده بود كه تاكنون خانواده ها هيچ جوابى از سوى او دريافت نكرده اند .
اين در حالى است كه خبرگزاری هرانا از یک منبع آگاه در دادگستری استان نقل كرده است كه با استیذان آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه و دستور قاضی اجرای احکام هفته آینده حکم اعدام پنج تن اين پنج زندانى اعضاى مؤسسه فرهنگى الحوار ( گفتگو به اجرا در خواهد آمد . آنها مدت دو سال است كه در زندان کارون اهواز در وضعيت ناگوار جسمى و روحى پس از شكنجه هاى فراوان به مدت ٩ ماه در شكنجه گاه وزارت اطلاعات در اهواز به سر مى برند .
حكم اعدام آنها در ٩ ژانويه ٢٠١٣ از سوی دیوان عالی کشور تائید شد .
هاشم شعبانی‌نژاد، شاعر، وبلاگنویس، دبیر ادبیات عرب و دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه چمران اهواز، هادی راشدی، دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی، محمد علی عموری‌نژاد، فعال دانشجویی و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان و وبلاگنویس، به همراه برادران جابر و مختار آلبوشوکه، در تاریخ ۱۷ تیرماه ١٣٩١ به اتهام محاربه با خدا و مفسد فی الارض و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شدند و پس از ٦ ماه حكم توسط ديوان عالى كشور تاييد شد در حالى كه كليه متهمين اتهامات وارده را در دادگاه انقلاب اهواز انكار و رد كردند و به قاضى موسوى گفته بودند كه آنها در زير شكنجه هاى فراوان بدنى و روحى به اعمال ناكرده اعتراف كرده اند .


  کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی