۱۲ فروردین ۱۳۹۳

آخرين اخبار کمپين نجات ريحانه

آخرين اخبار کمپين نجات ريحانه
سه شنبه ساعت دو بعد از ظهربه وقت اروپاي مرکزي روز اول آوريل

فقط ۶۰۰ امضا و سپس ما رکورد ۱۰۰۰۰۰ امضا را مي شکنيم.
...
....
...

هماهنگ کنندگان صفحه من ريحانه جباري هستم، ميخواهند با فردي که نفر ۱۰۰۰۰۰ نفر در امضا طومار است، تماس گرفته و با او مصاحبه کنند و بگويند که در جنبش عليه اعدام ريحانه جباري جايگاه ويژه اي دارد و اسمش در تاريخ مبارزه عليه اعدام در ايران ثبت خواهد شد.
از ايران خبر ميرسد که تقلاها و گفتگوها با خانواده مقتول نتيجه بخش نبوده و ظاهرا جلال پسر مرتضي سربندي روز شنبه اين هفته ميخواهد از اجراي احکام خواهان اجراي فوري حکم اعدام ريحانه بشود.
طبق اخباري که ما به دست آورده ايم، آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه حکومت اسلامي که در جريان کمپين نجات ريحانه قرار گرفته و مجموعه اعتراضات بين المللي به گوش او هم رسيده، کماکان ميکويد حکم را لغو نميکنيم و تنها راه نجات ريحانه راضي شدن خانواده مقتول است. در اوضاع کنوني فعلا اين سياست حکومت اسلامي ايران است به همراه تهديد خانواده ريحانه واعمال فشار به کساني که از اين کمپين حمايت ميکنند، رژيم اسلامي جا خالي داده و به مردم آدرس اشتباهي ميدهد و همه را به دعا و نيايش دعوت ميکند. در حاليکه همان حکومتي که ريحانه را دستگير و پرونده سازي کرده و او را شکنجه کرده تا اقرار بگيرد و به اعدام محکوم کرده، همان حکومت بايد حکم را لغو کند. اين حکومت فقط زير فشار خرد کننده ، حکم را لغو ميکند، پس به اعتراضات بايد شدت و حدت بيشتري بخشيد . اين تنها راه نجات ريحانه است.

تنها راه نجات ريحانه از نظر ما شدت بخشيدن به اعتراضات و دعوت از همه هنرمندان در جهان، همه مخالفين اعدام و همه مدافعين حقوق زنان در سراسر جهان است که بهر طريق ممکن از ريحانه دفاع کنند. . ما بايد دولتها و اتحاديه اروپا را تحت فشار بگذاريم که از جمهوري اسلامي ايران و آملي لاريجاني بخواهند فورا حکم اعدام را ملغي کند. اين ميسر نميشود مگر با شدت بخشيدن به اعتراضات بين المللي. بايد دولت آلمان و يا سوئد و يا هلند و يا کاترين اشتون رسما اعلام کنند در صورت عدم لغو حکم اعدام ريحانه روابط خودشان با جمهوري اسلامي ايران را مورد بازبيني قرار خواهند داد. بايد سفراي حکومت اسلامي فراخوانده شوند و رسما به آنها اعتراض بشود.
کمپين نجات ريحانه با قدرت تمام تا اعلام لغو حکم اعدام ريحانه ادامه خواهد يافت. اين يک کمپين در نجات جان ريحانه، يک کمپين عليه اعدامها در ايران و يک کمپين در دفاع از حرمت و حقوق انساني زنان است.
به کمپين نجات ريحانه بپيونديد!

هفته همبستگي با ريحانه جباري ، هفته تلاش براي لغو حکم اعدام

ريحانه جباري زن جوان ۲۶ ساله اي است که در خطر اعدام هست. ريحانه به اتهام قتل فردي به اسم مرتضي دستگير و هفت سال است که در زندان است.
ریحانه طراح دکوراسیون بود. مرتضي زمانیکه ريحانه در یک کافی شاپ مشغول مکالمه تلفنی بود، تصادفا این مکالمه را شنیده و از شغل ریحانه خبردار میشود. او از ريحانه می‌خواهد که برای انجام کار دکوراسیون به دفترش مراجعه کند. چندی بعد آنها با هم قرار میگذارند که برای نشان دادن محل و صحبت کردن در مورد کار راهی‌ دفتر کار مرتضی‌ شوند.
پس از اولين ملاقات، ریحانه سوار ماشین مرتضی براي رفتن به محل کار او جهت انجام کار ميشود ‌ در مسیر رفتن به سوی محل کار، مرتضي در مقابل یک داروخانه می‌‌ایستد و اجناسی را از داروخانه میخرد. سپس مرتضی‌ مجددا سوار اتومبیل شده و همراه ریحانه به سوی دفتر مرتضی‌ حرکت می‌کنند. پس از اینکه به محل میرسند، ریحانه متوجه میشود که آنجا محل کار نیست بلکه یک خانه متروکه است. مرتضي دو ليوان شربت روي ميز گذاشته و فورا در را مي بندد و دستش را دور کمر ريحانه گره زده و به او ميگويد راه فرار نداري! در درگيري ريحانه با مرتضي و در جريان دفاع از خود، ريحانه با چاقو به کتف مرتضي ضربه اي زده و فرار ميکند . مرتضي گويا در اثر خونريزي فوت ميکند.
آزمايشات نشان داده که آبميوه روي ميز حاوي داروي بيهوشي بوده است. ريحانه را دستگير کرده و بعد از شکنجه از او اقرار ميگيرند که قتل برنامه ريزي شده بود و حتي گفته ميشود به او گفته اند قتل سياسي بوده است.مرتضي يکي از همکاران قبلي وزارت اطلاعات بوده است.
ريحانه را به اعدام محکوم کرده اند و اکنون با تائيد اين حکم و ابلاغ آن به اجراي احکام ممکنست هر لحظه ريحانه را اعدام کنند.
ما با اعلام کمپين نجات ريحانه از همگان خواهانيم که هر کس هر امکاني دارد بکار گيرد تا ريحانه را نجات دهيم..
اگر امکان تماس با رسانه ها را داريد به همه اين خبر را بدهيد ، اگر امکان تماس با دولتها و نهادهاي حقوق بشري را داريد، با آنها تماس بگيريد، اگر امکان سازمان دادن ميتينگ و يا ارسال نامه اعتراضي را داريد اين اقدامات را فورا در دستور بگذاريد.
ما از فردا شنبه ۲۱ مارس تا شنبه ۲۸ مارس را هفته همبستگي با ريحانه اعلام ميکنيم.
شنبه ۲۸ مارس در شهرهاي مختلف دنيا ميتينگ و اعتراضاتي عليه حکم اعدام او برپا خواهيم کرد.
کمک کنيد جان اين زن جوان را نجات دهيم.

در قدم اول اين طومار اعتراضي را امضا کنيد:
https://secure.avaaz.org/en/petition/Catherine_Ashton_Ban_Ki_Moon_Ahmad_Shaheed_Save_26_year_old_woman_from_being_hanged_in_Iran/?fgoyhhb