۳ اسفند ۱۳۹۲

ای کاش ما هم یک یولیا تیموشنکو داشتیم

ای کاش تو رهبر من بودی ،ای کاش مردم تو مردم ایران من بودند،اونوقت الان ایران هم جشن آزادی داشت ،زندانی سیاسی نداشت ،خوش به حالتون که به خون  کشته شدگان این جنبش وفادار ماندید و نگذاشتید حقشون پایمال بشه ،آتش جنبش را روشن نگاه داشتید ، نترسیدید ،ادامه دادید تا پیروزی.
ای کاش رهبر من یک زن بود ,ای کاش رنگ جنبش من نارنجی بود و نارنجی میماند نه اینکه یک روز سبز و  روز دیگه  بی اعتنا به آنچه گذشت بنفش 
ای کاش وقتی فریاد میزدیم عزیز کشته شده حقتو پس میگیرم واقعا میماندیم  تو میدان  تا حق خون بیگناه ریخته شده  محمدها و نداهاو سهرابهاو ...رو میگرفتیم 
افسوس و افسوس که ایرانی در خوابی  بس گران و عمیق است .



الیناز آزاد                                                   


از همه تقاضا دارم به داد فرزند من برسند، به داد من برسند

پدر حسین رونقی: آیت الله لاریجانی میگوید قوه قضاییه مستقل است اما یک رییس دفتر حکم میدهد و پرونده سازی میکند. هیچ کس به من جواب قانونی نمیدهد. 
جان فرزندم، جان خودم، جان خانواده ام از دست اینها در خطر است.
یک بار جهت کشتن و یک بار جهت ربایش من آمده بودند.
وقتی در این کشور امنیت نداریم باید به چه کسی بگوییم. چه کسی پاسخگوست؟
رییس قوه قضاییه وقتی میگوید در ایران عدالت و قانون حاکم است، جلوی این بی قانونی ها را بگیرند. فرزند من امنیت ندارد، برای او پرونده سازی کرده اند، عمدا میخواهند زیر شکنجه او را بکشند، فرزندم چندین بار تحت عمل جراحی قرار گرفته، چندین بار مرده و زنده شده است، 9 ماه اجازه درمان نداده اند، چه کسی مسئول است.
آقای لاریجانی رییس کمیته حقوق بشر ادعا میکند حقوق بشر حاکم است.
آقای روحانی به مردم وعده داده است که قانون حاکم میشود؛ آقای روحانی چرا توجه نمیکند! چرا جلوی این بی قانونی ها را نمیگیرد. چه کسی مسئول است.
می خواهند فرزند من را در زندان بکشند
از همه تقاضا دارم به داد فرزند من برسند، به داد من برسند

توقیف وثیقه سعید عابدینی و تهدید وثیقه گذار



دادسرای غیرقانونی مقدسی اوین اقدام به توقیف وثیقه سعید عابدینی، شهروند مسیحی ایرانی – آمریکایی کرده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بازجویان اطلاعات سپاه نیز با تهدید وثیقه گذار برای جلوگیری از آزادی این زندانی تلاش می‌کنند.
سعید عابدینی شهروند مسیحی دارای تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی است که به دلیل تاسیس کلیسای خانگی در سال ۲۰۰۹ پرونده‌ای برای وی مفتوح شد و پس از ورود به کشور در سال ۲۰۱۲ از سوی اطلاعات سپاه بازداشت و روانه بند ۲ الف شد.
بیش از هشتاد سناتور ایالات متحده از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، روز پنج‌شنبه ٢۶ بهمن (چهاردهم فوریه) در نامه‌ای خطاب به “جان کری” وزیر خارجه آمریکا، از وی خواستند تا برای آزادی “سعید عابدینی” کشیش آمریکایی ایرانی‌تبار که در زندان‌های ایران به سر می‌برد، از هیچ تلاشی فروگذار نکند.
خبرگزاری هرانا 



تایید حکم اعدام جوان مشهدی به اتهام «سب‌النبی» در یک فیلم خصوصی


تایید حکم اعدام جوان مشهدی به اتهام «سب‌النبی» در یک فیلم خصوصی

حکم یک جوان ۳۴ ساله که به اتهام «سب‌النبی» (توهین به پیامبر اسلام) از سوی دادگاهی در مشهد به اعدام محکوم شده بود، مورد تایید “دیوان عالی” جمهوری اسلامی قرار گرفته است این حکم ممکن است هر لحظه به اجرا درآید.

بر اساس گزارش‌ها، این جوان زندانی، روح‌الله توانا نام دارد که مهرماه سال ۱۳۹۰ با حمله نیروهای امنیتی به منزلش در مشهد بازداشت شد و از سوی قاضی شعبه پنجم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی به خاطر فیلمی که ماموران در جریان بازرسی از منزل او بر روی کامپیو‌تر شخصی‌اش به دست آوردند به اعدام محکوم گردید.

به عقیده‌ی قاضی پرونده، آقای توانا در این فیلم «تحت تاثیر مشروبات الکلی»، جمله‌ای حاوی “توهین” به پیامبر اسلام گفته است.

فخری جمالی، مادر روح‌الله توانا در شرح چگونگی بازداشت و نیز اتهام واردشده به او به وب‌سایت “کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران” گفته که سه سال پیش یکی از دوستان فرزندش به اداره اطلاعات مشهد زنگ زده و گفته بود که وی در منزلش «اطلاعات ضدانقلاب و رهبری» دارد و به دنبال آن، ماموران امنیتی با حمله به منزل این شهروند مشهدی، «همه کتاب‌ها و لوازم شخصی و هارد کامپیوترش را بازرسی کردند».

به گفته‌ی خانم جمالی یکی از فایل‌های کامپیوتری فرزندش که مبنای صدور حکم اعدام برای او قرار گرفته، فیلمی است که در شب تولدش از خودش و برادرش گرفته و در آن «در حال شوخی» و «درحالی‌که داشته در زودپزخانه مشروب درست می‌کرده و با شوخی طرز تهیه مشروب را توضیح می‌داده»، «تحت تاثیر مشروبات الکلی» جمله‌ای می‌گوید که «مستقیم هم آن جمله توهین به حضرت محمد نیست».

بر اساس ماده ۲۶۲ قانون مجازات اسلامی کنونی که به تازگی اجرای آن آغاز شده، حکم توهین به پیامبر اسلام اعدام است اما ماده ۲۶۳ همین قانون صراحت دارد که «هر گاه متهم به “سب”، ادعاء نماید که اظهارات وی از روی اکراه، غفلت، سهو یا در حالت مستی یا غضب یا سبق لسان یا بدون توجه به معانی کلمات و یا نقل قول از دیگری بوده است ساب‌النبی محسوب نمی‌شود».

بر اساس تبصره‌ی همین ماده، در چنین حالتی، مجازات شخص “توهین‌”کننده «تعزیر تا ۷۴ ضربه شلاق است».

مادر روح‌الله توانا در عین حال با بیان اینکه فرزندش در زندان “توبه” کرده است، می‌گوید که او از تایید حکم اعدامش توسط «دیوان عالی کشور» خبر ندارد: «مرتب از زندان زنگ می‌زند و می‌پرسد و ما بهش فقط امیدواری می‌دهیم.»

او با اشاره به وعده مسوولان قضایی برای ابلاغ حکم اعدام به روح‌الله توانا در “زندان وکیل‌آباد” طی دو هفته آینده می‌افزاید: «ما از همه مسوولان درخواست عفو و بخشودگی کردیم. دست ما هیچ‌جا بند نیست. مفت مفت او را دارند اعدام می‌کنند.»

در همین ارتباط، “کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران” روز پنج‌شنبه (۱ اسفند-۲۰ فبریه) از مقامات قضایی جمهوری اسلامی خواست تا حکم اعدام آقای توانا را به دلیل «برخوردار نبودن از روند دادرسی و محاکمه عادلانه» لغو کند.

گفتنی است بر اساس تازه‌ترین گزارش “مرکز اسناد حقوق بشر”، حکومت ایران از آغاز سال ۲۰۱۴ تا روز ۱۹ فبریه (۵۰ روز)، حکم اعدام ۱۱۴ نفر را اجرا کرده که از این تعداد تنها حکم ۵۳ نفر از سوی دستگاه قضایی این حکومت اعلام شده است. همین مرکز، تعداد کل اعدام‌ها در ۱۱ ماه نخست سال ۱۳۹۲ را ۶۶۸ مورد اعلام کرده است.

منبع: سایت تقاطع

پدرم دارد می ميرد

پدرم دارد می ميرد



بدون درمان و توجه، بيناييش را دارد از دست ميدهد، تنفسش با مشكل جدي مواجه شده و قلبش توان زدن ندارد و دهها مشكل ديگر
منتظر چه هستيد!!! كه بعد از مرگش عكسش را برداشته و اسطوره بسازيد و استفاده سياسی كنيد!!! يك وبلاگ نويس جانش را در راه مبارزه از دست داد!!!! باز مدتي تنور سازمان هاي حقوق بشری و گروهها و افراد داغ شود تا مورد بعدی ....
چرا كسي كاری انجام نميدهد ... چرا فرياد من به گوش كسی نمي رسد ... من يك چيز در اين دنيا از شماها ميخواهم و اون هم درمان پدرم هست فقط همين
زجرآورتر از اين روزها برايم نيست كه شاهد ذره ذره از بين رفتن پدرم هستم و بي آنكه مفيد باشم، صدای پدرم ميلرزيد از درد ، دارم از دستش ميدهم

میترا پورشجری