۲۷ بهمن ۱۳۹۱

جايزه صلح دانشجويي ۲۰۱۳ به مجيد عزيز اهدا مي شود.


ما ایرانیان جایزه  صلح دانشجویی‌ را به تو شرف جنبش دانشجویی‌ تبریک میگوئیم  به امید آزادی تو





 







  
 پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه، از پلاک یادبود مجید توکلی بر روی سنگفرش یکی از خیابان های مرکز شهر ترندهام کشور نروژه پرده برداری شد.
 این برنامه بخشی از مراسم بزرگداشت مجید توکلی در نروژ بود که یک روز پیش از اهدای جایزه صلح دانشجویی به وی برگزار شد.

۲۲ بهمن ۱۳۹۱

قتل فجيع يك زنداني بر اثر شكنجه هاي وحشيانه در زندان برازجان




Amir Moussaii, 38 years old, killed by the Iranian regime under torture on 01.02.2013

رژيم ضد بشري آخوندي بار ديگر به جنايت فجيعي دست زد و امير موسايي يك زنداني 38ساله, را در روز جمعه 13 بهمن (اول فوريه) زير شكنجه هاي وحشيانه در زندان برازجان به قتل رساند.

امير موسايي, پدر يك پسر 3ساله, جواني ورزشكار بود كه به خاطر ويژگيهاي اخلاقيش مورد احترام همشهريانش قرار داشت. او كه در شيراز زندگي مي كرد از چهار ماه پيش تحت تعقيب سپاه و عوامل اطلاعات آخوندي قرار داشت. او كه پس از مدتها به خانه پدريش در گناوه رفته بود، سحرگاه 27دي مورد هجوم وحشيانه پاسداران قرار گرفت و دستگير شد. او پس از دو روز شكنجه در زندان گناوه, به زندان برازجان منتقل شد. پس از 12روز, در حاليكه بدنش از فرط شكنجه له شده بود, به سلولهاي انفرادي منتقل شد. بعد از سه روز او را در حاليكه عفونت تمام بدنش را گرفته بود, به بيمارستان منتقل كردند و از خانواده اش خواستند كه براي ديدار وي به برازجان بروند.

افتتاح یک شکنجه گاه در زندان مرکزی زاهدان توسط محمد مرزیه دادستان ولی فقیه




بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» دادستان ولی فقیه در زاهدان با حضور در زندان به افتتاح یک شکنجه گاه جدید نمود.
روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه محمد مرزیه  دادستان زاهدان همراه با تعدادی از سرکوبگران استان سیستان و بلوچستان در زندان زاهدان حاضر شدند و اقدام به افتتاح بند ۱۱ شکنجه گاه این زندان را نمودند.
این بند که از تعدادی زیادی  سلولها انفرادی تشکیل شده است و ابعاد سلولها آن بسیار کوچک می باشد و گفته می شود زندانیانی که تحت عنوان تنبیه به این بند منتقل می شوند تمامی ارتباطهای آنها با خارج از این بند قطع می گردد. آنها نه امکان ارتباط با سایر همبندیان خود را دارند و نه می توانند با خانواده های هر گونه ارتباطی داشته باشند. زندانی طی ۲۴ ساعت فقط ۲ بار حق استفاد از سرویسهای بهداشتی را خواهد داشت.سلولها فقط دارای کف موزائيکی می باشد و فاقد تخت خواب  و زیر انداز است و زندانی باید روی زمین بخوابد.
از طرفی دیگر تمامی شکنجه گران معروف زندان را به عنوان مسئولین این بند منصوب کرده اند