۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳

لیلا حاتمی در هیئت داوران بخش مسابقه جشنواره کن


لیلا حاتمی در هیئت داوران بخش مسابقه جشنواره کن حضور دارد. خبرنگاری روز گذشته از او پرسید: "در غرب نگاهی سیاسی به سینمای ایران وجود دارد و گاهی به سیاسی بودن فیلم بیشتر از هرجنبه دیگر آن توجه می‌شود. به عنوان یک سینماگر ایرانی، سینمای ایران را چگونه می‌بینید؟"


لیلا حاتمی در پاسخ گفت: "به نظر من، سینما هنری مستقل است. کار آن تحلیل مشکلات مختلف است. این امر که فیلمهای ایرانی بیشتر به موضوعات اجتماعی توجه دارند درست است و اینکه گاهی فیلمها روی مسائل سیاسی تمرکز می کنند. اما به نظر من بعضی از این نوع فیلم ها تاریخ مصرف دارند و نمی‌توان برای آنها عمر زیادی درنظر گرفت. لیلا حاتمی همچنین گفت که به فیلمی علاقه دارد که به انسان خارج از زمان و مکان نگاه کند.


امسال رقابت در بخش مسابقه اصلی برای دریافت نخل طلای کن، بین سینماگران صاحب نامی چون ژان لوک گدار، نوری بیلگه جیلان، سرگئی زویاگنیتسف، الیویه آسایاس، عبدالرحمان سیساکو، مایک لی، کن لوچ، اتوم اگویان، برادران داردن و دیوید کراننبرگ از یک سو و فیلمسازان جوان تر و ناشناخته تر مثل اگزویه دولان (مامی)، برتران بونلو (با فیلم سن لوران)، دامین .زیفرون (افسانه های وحشی) و نائومی کاواسه (آب راکد) از سوی دیگر خواهد بودPhoto: ‎لیلا حاتمی در هیئت داوران بخش مسابقه جشنواره کن حضور دارد. خبرنگاری روز گذشته از او پرسید: "در غرب نگاهی سیاسی به سینمای ایران وجود دارد و گاهی به سیاسی بودن فیلم بیشتر از هرجنبه دیگر آن توجه می‌شود. به عنوان یک سینماگر ایرانی، سینمای ایران را چگونه می‌بینید؟"

لیلا حاتمی در پاسخ گفت: "به نظر من، سینما هنری مستقل است. کار آن تحلیل مشکلات مختلف است. این امر که فیلمهای ایرانی بیشتر به موضوعات اجتماعی توجه دارند درست است و اینکه گاهی فیلمها روی مسائل سیاسی تمرکز می کنند. اما به نظر من بعضی از این نوع فیلم ها تاریخ مصرف دارند و نمی‌توان برای آنها عمر زیادی درنظر گرفت. لیلا حاتمی همچنین گفت که به فیلمی علاقه دارد که به انسان خارج از زمان و مکان نگاه کند.

امسال رقابت در بخش مسابقه اصلی برای دریافت نخل طلای کن، بین سینماگران صاحب نامی چون ژان لوک گدار، نوری بیلگه جیلان، سرگئی زویاگنیتسف، الیویه آسایاس، عبدالرحمان سیساکو، مایک لی، کن لوچ، اتوم اگویان، برادران داردن و دیوید کراننبرگ از یک سو و فیلمسازان جوان تر و ناشناخته تر مثل اگزویه دولان (مامی)، برتران بونلو (با فیلم سن لوران)، دامین زیفرون (افسانه های وحشی) و نائومی کاواسه (آب راکد) از سوی دیگر خواهد بود.‎.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳

توقف نمایش فیلم‌های ایرانی در تونس به اتهام ترویج مذهب تشیع



خبرگزاری ایسنا - وزارت فرهنگ تونس با تاکید بر این که هنر سینمای ایران فرهنگ و امنیت تونس را تهدید می‌کند، اکران تعدادی از فیلم‌های ایرانی را به اتهام ترویج مذهب تشیع، داشتن پیام‌ها و اندیشه‌های دینی افراطی و به بهانه نداشتن مجوز قانونی متوقف کرد.این وزارت نفوذ سینمای ایران را تهدیدی جدی برای هنر تونس و نوعی قانون شکنی دانست.