۳ مرداد ۱۳۹۲

نه به اعدام

استمداد مادران ۴ جوان محکوم به اعدام

برای نجات فرزندان جوانمان از همه زنان و مردان جهان، خصوصا مادران فرزند در آغوشی که از احساس
و عشق مادری به فرزند درایت داشته و از درک علاقه و عاطفه مادری برخوردارند، تقاضای کمک و مساعدت فوری نموده، فریاد ما را برای نجات چهار جوان و جگرگوشه‌مان به گوش همه نهادهای مدنی و بین‌المللی رسانده، مانع اعدام آنان شوید.»



مادر ۴ جوان محکوم به اعدام در شهر شادگان در نامه‌ای خواستار حمایت برای نجات چهارجوان و شنیده شدن صدای مظلومیتشان توسط همه نهادهای مدنی و بین‌المللی و تلاش همه جانبه برای توقف اعدام فرزندانشان شدند.
متن کامل این نامه که در اختیار ”کمپین صلح فعالان در تبعید” قرار گرفته ، به شرح زیر است:
پس از چهار سال گریه و انتظار و با چشمان خشکیده از اشک خبر تائید اعدام فرزندان جوانمان به نام‌های غازی عباسی فرزند احمد متولد ١٣٦١، عبد الرضا امیر خنافره فرزند یونس متولد ١٣٦٦، عبد الامیر مجدمی فرزند هوشنگ متولد ١٣٥٩ و جاسم مقدم پیام فرزند سعید متولد ١٣٦٤ كه به اتهام محاربه و فساد فی‌الأرض محكوم به اعدام شده‌اند، را هفته گذشته شنیدیم.
فرزندانی که جگر گوشه‌های ما و پدرانشان هستند و از لحظه دستگیری تا روز محاکمه صوری خصوصا ماه‌های وجود آنها و بی‌خبری ما که در اداره اطلاعات اهواز و زیر شدیدترین شکنجه‌های جسمی و روحی سپری شده و آنان را مجبور به قبول نکرده‌هائی کردند که قبلا از جانب مأمورین مهندسی و به زبانی غیر از زبان مادری نوشته شده بود.
چهار سال پیش مأموران اطلاعاتی با شبیخون زدن و ورود به خانه‌های ما در شهر دورافتاده و محروم شادگان فرزندانمان را در محضر و منظرمان سر به کیسه کرده و به جای نامعلومی بردند و پس از چندین ماه بی‌اطلاعی و چند سال حبس و با اتهاماتی ملفق بر مبنای ظن و گمان و با پرونده‌سازی‌های قابل تطبیق با قانون مجازات، آنان را بدست قضات خارج شده از رحم همان اطلاعات سپردند و با حکم از قبل تهیه شده در محاکمه‌ای صوری و کوتاه، دستور سپردن جوانان ما را به ماشین اعدام جمهوری اسلامی ایران را از قاضی علی فرهادوند (شعبه یك دادگاه انقلاب اهواز) و سپس قاضی رضا فرج‌الهی (شعبه ٣٢ دیوان عالی كشور) دست نشانده گرفتند.
بر کسی و خصوصا فعالین حقوق بشر جهان پوشیده نیست که فرزندان جوانمان در راه چوبه دار و آویزشدن از جرثقیل کشوری (ایران) هستند که در جهان پس از چین رتبه دوم را داراست و حکم اعدام فرزندانمان که تنها فعالیتشان مشارکت فعال در شبهای شعر و ادب و پاسداری متواضعانه از زبان مادری(عربی) بوده را صادر و برای اجرا و قتل فرزندانمان آماده شده‌اند.
حال ما چهار مادر جگر سوخته پس از چهار سال شکنجه و عذاب و انتظار همراه استرس و بی‌خوابی خود و فرزندان و همسران‌مان، اکنون مرگ خویش را قبل از اعدام فرزندانمان از خدا آرزومندیم، زیرا ما مثل همه مادران جهان مرگ خویش را بهتر از شنیدن خبر اعدام اولادمان دانسته چه رسد دیدن و حلق آویز شدن فرزندان جوانمان. ممکن است با مرگ ما چهار مادر برای چهار جوان عرب، نه مادری می ماند و نه زبان مادری، تا حداقل و شاید به جرم دفاع و احیای زبان مادری جهان شاهد اعدام جگرگوشه‌های ما نباشد.
بدینوسیله و برای نجات فرزندان جوانمان از همه زنان و مردان جهان، خصوصا مادران فرزند در آغوشی که از احساس و عشق مادری به فرزند درایت داشته و از درک علاقه و عاطفه مادری برخوردارند، تقاضای کمک و مساعدت فوری نموده، فریاد ما را برای نجات چهار جوان و جگرگوشه‌مان به گوش همه نهادهای مدنی و بین‌المللی رسانده، مانع اعدام آنان شوید.
قبلا از مساعدت همگی تقدیر و تشکر می‌کنیم.
شادگان
مادران چهار جوان در راه اعدام در ایران
***

به مادران چهار عرب محکوم به اعدام

مادران عزیز، برای اقدام جهت نجات فرزندان خود، لطفآ این فرم را پر کرده، به ایمیل زیر بفرستید و قید بفرمایید: "فوری جهت رفع چهار حکم اعدام"
info@universaltolerance.org

http://www.modaara.org/haghezendegi
http://www.modaara.org/about-haghezendegi
در صورتی که شخصی را می‌شناسید که متهم به جرایمی است که مجازات آن مرگ بوده و یا محکوم به مرگ است لطفا فرم زیر را پر کرده و برای ما به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایید.
info@universaltolerance.org

نام متهم یا محکوم:
نام خانوادگی:
اتهام:
دادسرا یا دادگاه رسیدگی کننده به اتهام:
خلاصه پرونده:
شرح دادنامه:
ایرادهای قضایی:
تلفن:
ایمیل:
نسبت شما با متهم یا محکوم:

 

 ايران امروز (نشريه خبری سياسی الكترونيك)

 

۲ مرداد ۱۳۹۲

یک جوان بلوچ ایرانی ام که بیشتر سال های زندگی ام را در بلوچستان زندگی کرده ام، در خانواده ای پایبند به تمام اصول بلوچی و دینی اهل سنت.


قبل از هر سخنی لازم می بینم اندکی از خود بگویم،یک جوان بلوچ ایرانی ام که بیشتر سال های زندگی ام را در بلوچستان
زندگی کرده ام، در خانواده ای پایبند به تمام اصول بلوچی و دینی اهل سنت.
اما اکنون در سال های آغازین جوانیم پس از تجربه ، مشاهده و مطالعه فراوان اکنون یک بی دینم اما دلسوز جامعه ام، از آن دسته که شما عمراً به آنها روی خوش نشان دهید، اما امیدوارم این چند کلام مرا تا آخر بخونید.
اطرافیان شما سنی های غیر خود را بر نمی تابند چه رسد به شیعه، مسیحی و نعوذ بالله بی خدا!آنها با آن تفکر دگم خویش چه بلاهایی که بر سر بزرگان آورده اند و حال من که یک جوانی بیش در نظر آنها نیستم، جوانی در نظر آنها برابر است با خامی و نادانی، اینگونه است که جوانان را در تمام سیستم شما نادیده می گیرند. از ترس همین هاست که تا بحال کسی به خود جرات نداده تا اینگونه صریح و رک با شما سخن بگوید.
در این چند کلام می خواهم بدون ترس از آن قداست کاذبی که برای شما به وجود آمده و آورده اند سخن بگویم، از آن بی تدبیری های شما، از آن جهل و نفرت،کینه و آن همه بدبختی که شما به عنوان یک رهبر،یک شخصیت پر نفوذ داشته اید ولی هیچگاه قدم موثری برای رفع آن همه ضعف و نقص برنداشته اید سخن بگویم.
— مولوی گُشتَه (ترجمه: مولوی گفته)
انگار سخن شما سخن خدایی است بر زمین، امروزه بدون شک شما بیشترین نفوذ را بر روی مردم بلوچ (چه داخل و چه خارج) و اهل سنت ایران دارید اینگونه است که هیچ کس جرات بیان نظری خلاف شما را ندارد. ولی شما از این همه نفوذ در چه جهتی استفاده کرده اید برای بهبود یا …
1- مولوی گُشتَه ایرانسلَ تحریم کنیت (مولوی گفته ایرانسل را تحریم کنید): کمتر از چند ساعت از صحبت های شما در تریبون مسجد تمام مردم بلوچ و حتی اهل سنت ایران ،سیم کارت های خود رو شکستند و یا خاموش کردند بحث تا آنجایی بالا گرفت که شرکت مجری آن مجبور به عذر خواهی شد و بسیاری از مقام های دولتی و غیر دولتی بلند پایه به تکاپو افتادند و حتی شروع به تنظیم شکایت کردند و دعوای حقوقی…
2- مولوی گُشتُه پ روحانیَ ری بدیت (مولوی گفته به روحانی رای بدید) روز جمعه،روز انتخابات ریاست جمهوری همه منتظر اعلام نظر شما بودند هر چند که روز قبل آن مولوی احمد نارویی نزدیکترین شخص به شما و مافیای سیاسی زاهدان و بلوچستان در ستاد روحانی حضور یافته بود باز هم مردم منتظر بودند تا نظر شما را چیست، پس از اعلام نظر شما آقای روحانی بیشترین درصد آرا را در کشور در استان سیتان و بلوچستان بدست آوردند. در چهار دوره قبل انتخابات نیز نظر شما حکم قطعی بوده است.
برای انتخابات شوراها و مجبس هم هر نامزدی که شما اعلام کردید برابر بوده با هجوم تک رای ها به صندوق ها
جناب مولوی کم نیستند چنین مثال هایی، ولی جناب مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی آیا به راستی شما از این همه نفوذ چقدر به نفع بلوچستان و مردم بلوچ استفاده کرده اید؟ شما با چنین قدرتی چند بار به خاطر وضعیت فاجعه بار بلوچستان سران دولتی را به مانند توهین ایرانسل به کاپو انداختید؟ شما چند بار از این نفوذ برای منع اطرافیانِ خود استفاده کردید تا دست از قاچاق مواد مخدر بردارند؟ چند بار استفاده کردید تا مردم را به سمت علم آموزی دعوت کنید؟ چند بار استفاده کردید تا ثروتمندان بلوچ بجای کمک های میلیاردی به مساجد و محافل دینی، کتابخانه،مدرسه بیمارستان و … بسازند تا مرهمی بر دردهای بیکران این مردم ستمدیده شوند و یا که ا این جهل و تعصب نجات یابند؟ چند بار از حقوق زنان و کودکان بلوچستان دفاع کردید؟ چند بار …؟ آخه چند بار؟؟؟ من که همواره فعالیت های شما و اطرافیان شما را رصد می کنم چنین حرکتی را تا به حال ندیده ام، جز فشار بر روی حکومت برای آزادی فلان ثروتمند،فلان حاج آقایی که تا به حال ده بار سفر مکه رفته باز هم می خواهد برود ….
ولی آیا شده از تنها نخبه مدال آور بلوچ دفاع کنید؟ و یا کودک مظلومی چون رویا سارانی و یا خبرنگاری که از درد مردم را می گفت مانند یعقوب میر نهاد.
مولوی شما خود شاهید وضعیت فعلی بلوچستان هستید ولی نمی دانم خود را چرا به خواب زده اید؟ بلوچستان به مانند کشور های آفریقایی می مانند این چهار نفر میلیاردر اطراف خود را نبینید که از هزار تا کثافت این ثروت را جمع کرده اند اندکی به دور تر هم نگاهی بندازید به عامه مردم بلوچستان.
- بلوچستان بزرگترین شاه راه ورد مواد مخدر و سکنای میلیاردر فروشنده مواد مخدر در ایران است که بسیاری از حامیان نزدیک مسجد مکی و شما هستند نزدیک تر بادیگاردتان که مث چشم هایتان به آن اعتماد دارید همان آقای کلاه دار حاجی .. 500 کیلیو ملفین
- بلوچستان تبدیل به نا امن ترین نقطه ایران شده و پناگاه بسیاری از گروه های تروریستی مذهبی
- کودکان مظلوم بلوچ در مدارس کپری درس می خونند در حالی که بزرگترین مسجد اهل سنت در چهار قدمی آنهاست ، که فقط پول قالی های آن برای ساخت ده ها مدرسه کافیست. این گونه است که بلوچستان مرهمی برای دردهای خویش ندارد حتی هم جنس هایش.
- به دلایل بسیار مانند دلیل بالا و همچنین ممانعت متعصبین مذهبی از تحصیل بسیاری از زنان و عدم حضور آنها در جامعه،بلوچستان دارای کمترین نرخ سواد آموزی را در کشور داراست در حالی که چند سال پیش بر طبق گزارش های یونسکو دارای بیشترین ضریب هوشی هستند.
- ایدز در بلوچستان به سرعت در حال رشد است و میزان ابتلا به ایدز در بین زنان و کودکان بلوچ به ترتیب دو و سه برابر میانگین کشوری است که یکی از مهمترین دلایل آن جهل افراد و چند همسری آنان است که شما یکی از حامیان آن هستید و خود دارای چند همسر هستید.
- بلوچستان دارای بیشترین نرخ است، دلایل بسیاری وجود دارد من کم مهری مسولین را در هیچ یک از موارد و جتی بیکاری انکار نمی کنم ولی نفوذ شما را هم انکار نمی می کنم و حال که دولت جمهوری اسلامی که رهبر پیشین مولوی عبدالعزیز یکی از حامیان ان نیز بود به فکر مردم نیست شما به عنوان رهبر آیا از ثروتمندان اطراف خود خواسته اید بجای کمک های میلیاردی برای مسجد و یا قاچاق ویرانگر مواد مخدر و شغل های کاذب شروع به احداث کارخانه و فعالیت های صنعتی سالم کنند تا این معضل اجتماعی که خود سرچشمه بسیاری از معضلات دیگر نظیر اعتیاد،طلاق،فقر،ایدز،عدم امکان تحصیل و … است کاسته شود
- بلوچستان مساوی است با تبعیضات بیشمار،تبعیض نژادی،قومی، جنسیتی،مذهبی و ….
جناب مولوی ،بلی خودتان شما چقدر برای رفع این تبعیضات قدم برداشته اید شاید هر بار در نماز جمعه دم از حقوق اهل سنت بزنید ولی به راستی مگر در همین نزدیکی شما مدرسه دالعلوم گشت را با آن بزرگان چقدر مهجور کرده اید کما اینکه سابقه و پیشینه علمی و تاریخی آنان بسیار بیشت تر ا دارالعلوم زاهدان است، آنان صرفا چون دسترسی به مافیای مواد مخدر و …. ندارند چون سالمتر هستند و به دنبال حاشیه نیستند این حقشان نیست که اینگونه مورد بی مهری شما و اطرافیانتان قرار ذبگیرند تا بدانجا که آنها را حتی مذهمت کنید.
و یا برای رفع تبعیضات جنسیتی چکار کرده اید ، هر چند که سخن گفتن در مورد این موضوع که خود یکی از ناقضان حقوق زنان هستید خنده دار است شما خود دارای چند همسر هستید و بساری از تیم اصلی شما نیز همگی پا در رکاب شما گذاشته اند و به یک همسر راضی نشده اند کم نیستند که با کودکان زیر 18 سال ازدواج کرده اند و صدها مورد دیگر من جمله عدم امکان تحصیل زنان و یانبود حتی یک نفر زن در تیم تصمیم گیری شما.
شما حتی بین عوام و چند نفر خاص نیز تبعیض قال شده اید چقدر از فلان تاجر و فلان شخص که اسامی همه موجود است حمایت کرده اید ولی یکبار شده است در مورد عوام مردم که طرفداران اصلی شما هستند و تمام قدرت شما از انهاست سخنی به میان بیاورید . بلی فقط زمانی که فدایی خواستید آنهم بخاطر منافع یک عده خاص!
- چند همسری که قبلا اشاره کرده ام،عدم امکان تحصیل زنان آزارهای بیشمار زنان در جامعه و تریبون های مساجدی که بیست و چهار ساعته در نقض حقوق زنان و عدم مشارکت زنان در جامعه سخن به میان می آید چیزی نیست که بدین سادگی بتوان از آن گذشت شما خودتان یکی از بارزترین نقض کننده های حقوق زنان که نیمی از جامعه ما را تشکیل می دهند چشمتان را درویش کنید ! و ذهنتان را باز و بیاید با هم فقط به یکی ا ز موادری که شما مسبب و نابودی آن بوده اید نگاهی بیاندایم:
یکی از اقوام خودتان که در طرح ساخت بزرگترین مسجد اهل سنت ایران(مکی) شما از او خواستید که منزل خود تنها دار و ندار خود را به مسجد ببخشد، ایشان هم طبق همان قول مشهور مولوی گُشتَه (مولوی گفته) و متاسفانه حکم مولوی سخن خدا در زمین است تنها دار و ندار زندگی خود را به شما و آن مسجد هدیه کرد. بیا نترس ادامه اش رو هم گوش کن: ایشان معلول بودند و دارای سه دختر،ایشان همه زندگی خود که آن خانه بود را به شما بخشیدند نمی دانم خبر دارید یا نه که سه دختر ایشان بخاطر تامین نان شب خود دست به تن فروشی زده اند آنهم در اطراف همین مسجد و پایگاه شما و حال مشتریان آن ها کسانی جز طلاب و علمای حوزه نیستند. خواستید بروید تحقیق کنید، آنها را سرزنش نکنید یک تار موی آنها شرف دارد به شما و تمام دارو دسته مکی تان! و بدانید که شما مسبب آن بوده اید و گر قرار است کسی سرزنش شود آن شما هستید.
- حتمن که از کودک آزاری در مساجد و جماعات و محافل تبلیغ خبر دارید و نمی توانید آن را به این سادگی انکار کنید. همواره چنین اخباری در بلوچستان به گوش می رسد یادتان که نرفته تجاوز به کودکی ده ساله در مسجد آنهم توسط حافظ قرآن در ایرانشهر،فلان کودک در زاهدان و آن یکی هم در زابل…
- فقر،آه بی صدای فقرا را کیست که نبیند و چه بسا خیلی ها خود را به بی خیالی می زنند، همیشه به کمک بسار زیادی سرمایه داران ، مردم عادی،اهل سنت،شیوخ عرب و حتی شاهزادگان و هزاران مجرای دیگر میلیاردها پول صرف هزینه های مسجد و داراللوم و دیگر ریخت و پاش ها می شود و هر چه آید باز کم است مگر جریان حافظ اسماعیل دامادتان را بیاد ندارید. اینجا مجال تنگ است و نمی خواهم وارد داستان ایشان بشوم . ایول دست مریزاد چه مسجد با شکوهی چه تجمعات شلوغی (ختم صحیح بخاری،دانشجویان و …)باورتان می شد این پل ها حرام است چرا که یک ریال آن برای مردم خرج نمی شود، و مردم بلوچ اینگونه در فقر و فلاکت هستند کولر گازی مسجد به چه کار آید وقتی که مردم آب آشامیدنی ندارند.
مولوی سخن بسیار است و مجال گفتن همه درد ها در این نامه نیست در طول نوشتن این نامه دوبار اشک خون ریختم شما که گویی دلتان سنگ است و دردهای مردم را نمی بینی همه دغدغع تان شده …… چی بگم آخه؟ درد بسیار است، از شما به عنوان کوچکتری التماستان می کنم در این چند مدت باقی عمر آزاد زندگی کنید چون بزرگ مردان آزاده، از تریبون خود از قدرت و نفوذ خود بجای منافع یک عده خاص برای بلوچ و بلوچستان استفاده کنید می بینید روزگاری آماده و دیگر فرصتی باقی نیست و دیر است. از همه این ها برای آبادانی،توسعه و بارور کردن بلوچ و بلوچستان قدم بردارید نه آنکه مردم را هر روز در جهل و تعصب بیشتری فرو نهید…
بیایید تا دیر نشده اسم نکویی از خود برجای بگذارید نه آنکه در آینده نسل های بعدی از شما و اطرافیانتان به بدی و بد سرشتی یاد کنند… بیایید گاندی وار شروع کنید و یا حداقل زمینه حضور گاندی ها را به وجود آورید.
ایران دربند
جوان بلوچ ایرانی
1392/4/31
چند تذکر:
1- می دانم با نوشتن این چند سطر برای شما دشمنان زیادی را برای خود به وجود خواهم آورد ولی حقیقت را باید گفت و من پذیرفته ام حتی برای گفتن حقیقت ها و دردها این جان ناچیز را فدا کنم.
2- بلوچ،کرد،فارس،پنجاپی،افغانی،ترک عرب و … همه برای من یکسان ، و انسان هستند. من یک انسانم و اگر اینجا ذکر کردم که بلوچم تنها از بابت آنکه بدانید من خون دل های آنان را براستی می دانم.