۱۱ بهمن ۱۳۹۱

من عربم ،کردم ،ترکم .... من ایرانیم




۳  نفر اعدام شدند ،۲ نفردر  صف اعدام  منتظر ،کسی را در زندان به قتل  رساندند  ،۵ نفر را زندانی کردند ،...،مرگ, کشتار, قتل, اعدام اینها  شده خبرهای عادی و روزمره سرزمین من .آمار قتل و اعدام و زندان خیلی زوتر ازنرخ ارز و  بازار بورس  در ایران بالامیرود . اعدام یکی از فجیع ترین اشکال مجازات است ،پذیرش  و اجرای اعدام  بر پایه دادگاههای اسلامی با توسل بر قوانین  شرعی  توسط دستگاه قضائی ایران یکی از موارد نقض حقوق  بشر است.
.طبق ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر  ،که ایران نیز یکی از امضا کنندگان ان است ،هر گونه  مجازات اعدام ممنوع است. هر فردی سزاوار  و محق به زندگی ،آزادی و امنیت است.    
 آنچه که امروز این حکومت سراسر ظلم و ستم را قوی میکند نداشتن اتحاد بین اقوام مختلف  ایران است.

 یکی از روشهای این  جلادان , سردمداران جمهوری اسلامی، ایجاد بحث جدائی طلبی، برای راحت تر اعدام کردن  اقوام بیگناه است  . اینها  از دیرباز با تفاوت و تمایز گذاشتن بین ترک و کرد و عرب  و انتشار جک و لطیفه سعی کردند بین اقوام دیوار بکشند و نگذارند همه خود را یک ملت بدانند ،آداب و رسوم شان و زبان و  مذهب و اعتقادشان  را به سخره گرفتند،به خیال خام خود هویتشان را گرفتند تا بتوانند حکومت کنند ،غافل از اینکه این هویت ایرانی در خون و  رگشان از نسلی به نسلی دیگر  منتقل میشود  .
اینجا بود  که بحث برتری پارس را مطرح کردند و تهران به عنوا ن مرکز ،با اجرای   سیستم انباشت امکانات  و سرمایه با نادیده گرفتن سایر شهرها مکانی شد برای ایجاد تبعیض  و هر زمان که صدائی از سر فقر وتبعیض از شهری بلند شد  به بدترین شکل ممکن صدا را خاموش کردند  .از طرفی سعی کردند این حس بد را در بین پارسها  هم ایجاد کنند که  این اقوام میخواهند ایران را تکه تکه کنند . بنابراین یک سیستم دوجانبه شد و به خیال خود فکر کردند که میتوانند  این گونه  شهرها و اقوام  مختلف را منزوی و جدا ازهم نگاه دارند و هر گونه جنایتی را متحمل شوند .
 اما امروز ما با حمایت از این ۵  جوانان عرب و ۲ جوانان کرد  که به جرم بیگناهی  در بازی مرگ جمهوری اسلامی  محکوم به اعدام شدند  به همه اقوام ایرانی نشان میدهیم که این سیاست تفرقه اندازی جمهوری اسلامی در بین ما ایرانیها اثر نداشته  و نخواهد داشت. ایران من  بدون ترک و کرد و عرب و .. ایران نیست . همه در کنار هم از حق این جوانان دفاع میکنیم و از آنجائی که  این ۴ سال اخیر این مساله شدت بیشتری گرفته است ،بنابر این تمام آزادیخواهان  و مدافعین  بشر باید با مخالفت با  این قضیه که در ایران رشد ساعتی دارد متحد شوند، تاجاییکه حکم اعدام در ایران کاملا از بین برود.در این جا لازم است  مردم باغیرت  و متعهد سنندج  که آنگونه یکپارچه و متعهد کنار هم ایستادند  و به جای تماشای اعدام و فیلم گرفتن  مانع اعدام یک انسان شدند ، را الگوی خود قرار دهیم  تا بتوانیم  حکم اعدام را متوقف سازیم 

                        نه به اعدام  نه به اعدام.............                                                        

                                                                                        الیناز آزاد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر