۲۲ بهمن ۱۳۹۱

قتل فجيع يك زنداني بر اثر شكنجه هاي وحشيانه در زندان برازجان




Amir Moussaii, 38 years old, killed by the Iranian regime under torture on 01.02.2013

رژيم ضد بشري آخوندي بار ديگر به جنايت فجيعي دست زد و امير موسايي يك زنداني 38ساله, را در روز جمعه 13 بهمن (اول فوريه) زير شكنجه هاي وحشيانه در زندان برازجان به قتل رساند.

امير موسايي, پدر يك پسر 3ساله, جواني ورزشكار بود كه به خاطر ويژگيهاي اخلاقيش مورد احترام همشهريانش قرار داشت. او كه در شيراز زندگي مي كرد از چهار ماه پيش تحت تعقيب سپاه و عوامل اطلاعات آخوندي قرار داشت. او كه پس از مدتها به خانه پدريش در گناوه رفته بود، سحرگاه 27دي مورد هجوم وحشيانه پاسداران قرار گرفت و دستگير شد. او پس از دو روز شكنجه در زندان گناوه, به زندان برازجان منتقل شد. پس از 12روز, در حاليكه بدنش از فرط شكنجه له شده بود, به سلولهاي انفرادي منتقل شد. بعد از سه روز او را در حاليكه عفونت تمام بدنش را گرفته بود, به بيمارستان منتقل كردند و از خانواده اش خواستند كه براي ديدار وي به برازجان بروند.


خانواده امير در بيمارستان با پيكر نيمه جان امير كه از شدت شكنحه كبود و به شدت متورم بود, رو به رو شدند. در لحظاتي كه او به هوش آمد, بخش كمي از شكنجه هاي 15روزه را توضيح داد و از جمله گفت دژخيمان با ضربات ميله و باتون او را به شدت مجروح كرده اند. ضربات باتون آنقدر شديد و كشنده بوده كه كليه, معده و روده‌هاي او را به‌شدت آسيب ديده است. امير در آخرين لحظات خواستار ديدن فرزندش شد, اما قبل از آن كه فرصت ديدار فرزندش را داشته باشد, جان باخت.
تلاشهاي خانواده امير براي تأمين وثيقه و آزادي او كه از روز اول دستگيريش شروع شد, به جايي نرسيد و دژخيمان او را تحت شكنجه هاي سبعانه قرار دادند.

انتشار خبر قتل فجيع اين جوان بيدفاع به دست دژخيمان آخوندي خشم مردم گناوه را بر انگيخت. انبوه مردم كه در خانه اين خانواده داغدار تجمع كرده بودند, خامنه اي و دژخيمانش را به خاطر قتل جنايتكارانه امير لعن و نفرين مي كردند.
اين چهارمين قتل زير شكنجه در ماههاي اخير است. قبل از امير، ستار بهشتي و كرامت الله زارعيان در تهران و جليل سويدي در اهواز بر اثر شكنجه به شهادت رسيدند.

فاشيسم ديني حاكم با سوء استفاده از سكوت و بي عملي جامعه بين المللي هر روز بيش از پيش قرباني مي گيرد. ارجاع پرونده نقض وحشيانه و سيستماتيك حقوق بشر در ايران به شوراي امنيت و محاكمه سران آن به خاطر جنايت عليه بشريت گامي ضروري براي توقف اين چرخه جنايت و سركوب در ايران است.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

22بهمن1391 (10فوريه2013)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر